f

PODLOGA: asfalt, makadam

TIP: kružna ruta

Preporučeni smjer: Slunj, šuma Jelvik, Donji Popovac, Lumbardenik, Slunj

Kružna ruta 27 najkraća je ruta, ali u tih nepunih sedam i pol kilometara nudi puno zanimljivosti i prilika za poseban doživljaj ugode zbog boravka u prirodi. Bicikliranje započinje na utoku rijeke Slunjčice u rijeku Koranu, u mjestu Rastoke. Ovdje se priroda poigrala modrozelenim vodama rijeke Slunjčice i rastočila ih u mnoštvo prštavih slapova i slapića od kojih su najljepši Buk, Hrvoje i Vilina kosa. Uspinjući se malo brdovitijim putem, nastavlja se pokraj gradine prema glavnoj cesti gdje se već nazire magazin Napoleonova žitnica, arsenal s početka 19. stoljeća. Ruta vodi neposredno uz spomenuti magazin koji je gradio maršal Marmont, vojskovođa koji je ratni put prošao neprestano uza sebe imajući čak 600 svezaka knjiga, dok je u Slunju dubok trag ostavio ne samo gradeći magazin i most na Korani, nego je od Rastoka stvorio i naselje, potaknuvši mlinare da se i nasele uz mlinice u koje su dotad dolazili samo da bi mljeli žito. Zbog skladnosti povijesne, etnografske i graditeljske kulturne baštine, Rastoke su nezaobilazno mjesto posjeta za svakog cikloturista. Staza dalje vodi uzbrdo, gdje nakon nekoliko stotina metara ulazimo u prostranu neodoljivu šumu Jelvik izraslu ponad rijeke Korane. Ovdje se možete ugodno odmoriti uz piknik i uživanje u hladu borovih šuma, a za samo par minuta i spustiti do prve obližnje plaže kako biste se i okupali. Jedan put vodi i do lovačke kuće gdje se ponekad održava škola za izviđače.

Nakon aktivnog odmora na obalama Korane, slijedeći put šume, dolazimo do dijela gdje se ruta spaja na županijsku cestu Slunj–Lađevac. Ondje se skreće lijevo, vozi se asfaltnom cestom oko jednog kilometra, pa se skreće desno u naselje Donji Popovac (tzv. Srednje Selo). Iz naselja se dalje vozi makadamskim putem koji povezuje Donji Popovac i Lumbardenik. Po dolasku na asfaltnu cestu, rutom dalje bicikliramo kroz Lumbardenik pored mnoštva predivnih oranica, vinograda i voćnjaka. Slijedi povratak uz rijeku Slunjčicu prema Slunju, odnosno polazištu u Rastokama gdje se prije samoga kraja staze prolazi pokraj starog grada slunjskih Frankopana.